maandag 3 oktober 2016

Grand day Grand Canyon

Natuurlijk werd ik midden in de nacht wakker denkende dat het al tijd was om op te staan maar dat kwam door de het tijdsverschil. Even prutsen op de telefoon en gelukkig viel ik in slaap en werd ik ‘s morgens vroeg wakker door de wekker.

Om 8.00 werd ik opgepikt en kon de tour beginnen naar de Grand Canyon. We waren  in totaal met 8 man en onze tourguide was Alfonso. We reden eerst naar de Mc. Donalds voor een ontbijt. Daar mochten we alles kiezen wat we wilden eten. Ik ging voor de pannenkoekjes met een bakje koffie. Ondertussen konden we kennis maken met elkaar en het klikte goed met de groep.P1010200

Heerlijk weer, strakblauwe lucht en dadels die aan de boom groeien.

We reden verder en Alfonso vertelde ons de hele geschiedenis van het ontstaan van Las Vegas. Wat ik er van heb onthouden is dat Las vegas eerst een Tropische zee was inclusief megladons(reuzehaaien) En dat de strip ontstaan is doordat de werkers aan de Hooverdam illegaal gokten,

Onze eerste stop is de Hooverdam. Een wonder gemaakt door  mensenhanden. Prachtig om eens te zien. De tour moet fantastisch zijn maar daar hadden we geen tijd meer voor. Een impressie:

P1010224

P1010226

P1010245a

P1010259a

Ook hier vertelde Alfonso ons over het ontstaan van de Hooverdam, het bouwen ervan en over het onstaan van de brug die je op bovenstaande foto ziet.

We reden verder en de volgende pitstop was in het plaatsje KIngman waar we moesten tanken . De rit er naar toe was prachtig met al die bergen rondom de weg. De kleurstelling was erg eentonig namelijk bruin en grijs en bijna geen bomen omdat we eigenlijk door een woestijngebied reden.

P1010267

We reden verder en stukje bij beetje klommen we naar een hoogte van 5000 feet. Ook zagen we het landschap veranderen van woestijn naar een landschap met bossen.

Onze volgende stop was in het plaatsje Seligman. Dit plaatsje heeft een grote betekenis gehad in het ontstaan van route 66.

P1010275

P1010277a

P1010289

Disneyheeft dit plaatsje ook gebruikt om Radiator Springs te ontwerpen voor de film Cars. En ook dat is terug te vinden hier.

P1010276a

P1010280a

P1010285a

De winkeltjes zien er een beetje shabby uit maar binnen zijn er heuse museums van oude motoren tot oude auto’s en het ontstaan van route 66.

Door voor de laatste ruk tot de Grand Canyon South Rim. We arriveerden daar tegen 15.00 uur in de middag. Prachtg landschap onderweg er naar toe met de 2 hoogste bergen van Arizona rondom ons heen.

We reden langzaam naar Mather Point op de South Rim. Gauw een pitstop en plots begon het te regenen. Het weer in de Grand Canyon kan per minuut volledig omslaan. Even wachten en het werd droger.

Vol verwachting liep ik naar de rand. En naarmate ik dichterbij kwam zag je in de Canyon een regenboog ontwikkelen. Ik kwam steeds dichterbij de rand en de regenboog werd steeds feller. Zal je vertellen dat deed heel veel met mijn emoties. Wat een uitzicht, wat een wonder en dan ook nog de regenboog. Het voelde alsof dat speciaal voor mij was. Alfonso vertelde ook dat het heel bijzonder is dat je dit mee mag maken. Hier hebben we de rest van de middag gespendeerd. We hebben eerst een kleine picknick gehouden voordat we trail gingen lopen. En ik scoorde meteen een vriendje.

P1010338a

P1010341a

P1010344

Nu terug naar de Grand Canyon. Ik laat de foto’s voor zichzelf spreken.

P1010309a

P1010317

P1010325

P1010330a

P1010333a

Dit liep bijna verkeerd af…kon me nog net vastgrijpen.

P1010353a

P1010368a

P1010377aa

P1010386a

P1010392a

P1010419a

Langzaam maar zeker ging de zon onder. Helaas te bewolkt voor een complete zonsondergang maar het was wel bijzonder. Aan het einde van de trail stond een kleine museum met giftshop. Aan de andere kant ging de rim verder en daar ging de zon ook onder. 100en mensen zaten op de rotsen en in stilte werd de zonsondergang bekeken. Alleen het geluid van het klikken van camera’s.

P1010430a

P1010435a

P1010441a

P1010465

Na de zonsondergang reden we de lange rit terug naar Las Vegas waar we ver na middernacht aankwamen.

Was het de moeite waard zo’n lange rit? Jazeker wel. Je kunt ook naar de West Rim gaan dat maar 2 uur van Las Vegas ligt maar daar is de rim veel kleiner en stikt het van de toeristen.

Met deze tour maatschappij was het een fantastische lange dag. Veel gezien, veel geleerd en heel veel genoten. Alfonso deed verschrikkelijk zijn best om de dag voor iedereen geweldig te maken.

In de toekomst wil ik er zeker weer naar toe. Maar dan wil ik langer blijven.

Voor degene die ook vanuit Las Vegas willen gaan zou ik zeggen boek een overnachting in het plaatsje Tusayan. Ligt aan de voet van Grand Canyon.  En ontdek de vele andere uitkijkpunten van de South Rim. Maar dit was een superdag!!

P1010335a

19 opmerkingen:

  1. Wow Heleen, wat heb je een hoop gezien en gedaan! Nieuwe vrienden gemaakt en een regenboog in de Canyon. Jouwctrip kan nu al niet meer stuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw!! Wat een top dag! Hoe leuk is het om nu met jou mee te lezen/reizen want dit gedeelte willen wij precies hetzelfde gaan doen volgend jaar. Bedankt voor de tip want ik ben nog aan het twijfelen welke campground ik wil gaan boeken bij the Grand Canyon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw!! Wat een top dag! Hoe leuk is het om nu met jou mee te lezen/reizen want dit gedeelte willen wij precies hetzelfde gaan doen volgend jaar. Bedankt voor de tip want ik ben nog aan het twijfelen welke campground ik wil gaan boeken bij the Grand Canyon.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de buurt van Tusayan. De weg naar de bewoonde wereld is erg lang.

      Verwijderen
    2. In de buurt van Tusayan. De weg naar de bewoonde wereld is erg lang.

      Verwijderen
  4. Prachtige foto's ...fantastisch de Great Canyon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw ziet er gaaf uit hoor en natuurlijk een vriendje helemaal top

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldige ervaring! Echt een superdag
    Overweldigend zo mooi , en dan die regenboog!
    Topdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig, wat een geweldige beleving en een schitterende dag!! Dat wil ik zeker ook ooit eens beleven

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig, wat een geweldige beleving en een schitterende dag!! Dat wil ik zeker ook ooit eens beleven

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fantastisch om nooit te vergeten. Leuke foto's van Heleen 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gaaf gaaf gaaf! Wat moet dit een indruk op je gemaakt hebben die ene foto van jou alsof je in de canyon valt is hilarisch! Love it😃

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo, wat een ervaring zeg, wat zijn die foto's prachtig. Laat staan hoe het dan in het echt was. Ga het even onthouden die trip, voor als ik ooit die kant op wil.
    En super schattig zeg, die eekhoorn!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. WOW, wat een prachtige dag kan me voorstellen dat je emotioneel werd van al dat moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw Heleen, geweldig! Wat een gave foto's en wat zal dit indruk gemaakt hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw wat een geweldige dag was dit zeg!
    Die regenboog speciaal voor jou, een nieuw vriendje speciaal voor jou en dan die foto dat je bijna de afgrond in stort...Hilarisch!
    Wat een lange maar fantastische dag is dit geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Woooww wooww wooww dat is het eerste wat in mij opkomt !!
    Heleen wat geweldig !
    Prachtige foto's ...het genieten straalt van je af !
    Bedankt voor het delen !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heleen, wat een mega-onvergetetlijke-waanzinnig-mooie trip maak je !
    Wat enorm KEK!! Het genieten spat van je scherm af !!
    Heb het goed, WOW!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie dag en dan aan het einde ook nog een supergave sunset, wow !!!

    ps,
    De foto bij het Route66 logo is echt reuze gaaf, daar moet je iets mee doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen