dinsdag 8 november 2016

On the go

Het eerste blog vanuit Florida. Dit bloggedeelte bevat 2 dagen.

De meeste mensen konden allemaal de heenreis volgen via Facebook. Voor de Facebookloze mensen hieronder een kleine samenvatting:

Zondag ben ik vertrokken naar Kim. Die woont zo dichtbij Schiphol dat dit gewoon makkelijker is.

Maandagmorgen zijn we weggebracht door de vader van Kim. Tijdens het inleveren van de koffers was al gebleken dat we een upgrade hadden gekregen en dat we dus business klasse vlogen. Heerlijk verwend worden en comfortabel zitten. Na een rustige vlucht landden we mooi op tijd op t vliegveld van New York. Na een overstap van meer dan 4 uur vlogen we door naar Orlando. Ook daar landden we mooi op tijd.

Nadat we de koffers hadden gehaald was het tijd om een auto uit te zoeken. En er stond niets. Alleen van die grote gezins wagens en geen SUV’s of midsize. Niet bij National en niet bij Alamo. Niet in terminal A en niet in terminal B. Uiteindelijk vonden we nog een Equinox. Die hebben we genomen maar de wagen was slecht schoon en volgens Kim stuurt ie ook niet lekker. We wachten af.

Voordat we door gingen naar ons hotel hadden we eerst een diner afspraakje met Cathy een Seaworld vriendin. Heel gezellig en lekker bij Denny’s. Na het eten namen we afscheid en konden we onze weg vervolgen naar Disney World, naar ons hotel Animal Kingdom Lodge. We waren meteen aan de beurt en we vroegen om een upgrade en dat hebben we gekregen. Een kamer met uitzicht op een gedeelte van de Savanne. Snel alles uitgepakt en na een douche lekker slapen in de comfortabele bedden.

Een nieuwe dag,

En we hebben prima geslapen. Ben nog even wakker geweest om kaarten te bestellen voor Robbie Williams maar heb het niet gedaan. Vind het Goffert geen leuke plek dus pas ik dit keer. Maar rond 6.30 werden we wakker. Niet slechjt voor een eerste nacht. Dus waren we wel moe. We gingen op weg naar Magic Kingdom waar we een heerlijk ontbijtje hadden in het kasteel van The Beast van de film Beauty and the Beast. Via een bijzondere manier van bestellen en zitten was dit wel erg leuk. Het eten was heerlijk en genoeg om een dag door te komen. Na het eten deden we een rondje door het park. Her en der mooie foto opties.

Her en der een attractie mee gepikt. Zo hebben we eindelijk een boottocht gemaakt met de Liberty Bell. Was erg relaxed.

Man oh man wat was het druk in het park. Zoveel bezoekers niet normaal. Wachttijden van minimaal 40 minuten voor de kleinste attracties. Gelukkig hadden we enkele fastpasses dus hoefden we bij enkele attracties niet lang te wachten. The Haunted Mansion, Splash Mountain en Seven Dwarfs Mine Train hadden we geboekt. Tussendoor nog even naar de Bear Jamboree geweest en dat was het eigenlijk. We waren mooi op tijd voor de middag parade en hebben een poosje lekker in de zon gezeten.

Na de parade hebben we LIsa opgezocht die werkt in het park. Lisa hebben we ontmoet in Seaworld 6 jaar geleden. We hebben wat plannen om samen wat te doen deze vakantie maar nog niets concreets.

Langzaamaan liepen we naar de uitgang en reden terug naar het hotel. Even relaxen en genieten van de dieren op de Savanne.

Even later liepen we naar Boma want het was tijd voor een diner. Een heerlijk Afrikaans Buffet restaurant. Gelukkig hebben we diningplan want het is wel reteduur per persoon. Zo duur dat ik het er zelf niet uit zal eten.

Na het eten reden we naar een Walmart en hebben wat gezonde ontbijt spulletjes gekocht. Lekkere yoghurt met vers fruit.

Terug op de kamer de verkiezings uitslag op TV en wij lekker relaxen en ene blog schrijven. Morgen wacht o.a. Hollywood Studios.

1. Jeetje, jullie gaan gelijk vol gas!! Maar wat een heerlijk uitzicht hebben jullie vanaf de hotelkamer. Dat is een goed begin van de vakantie.

2. Hoppa lekker tempo, en wat een mooie foto's Heleen WOW!!
    Jullie gaan lekker!!

3. Heerlijke heenvlucht op die manier, wat luxe. En prachtig hotel zeg. Heel veel plezier!

4. Super begin van de vakantie, goede vlicht en super plaatsen een mooi hotel met uitzicht op al die prachtige dieren! Bijzonder hoor! Geweldig he Disney, maar wel druk, wij hadden het rustiger in september! Enjoy your vacation!

5. Jullie zijn al goed bezig hoor.....wat een mooie plek om te slapen!!

6. Gelijk vol gas van start! Goed bezig en lekker genieten

7. Wat een geluk om zo luxe te vliegen, heerlijk hoor. Een mooie eerste Disney dag.

8. Echt een geweldige stek om te slapen ....ooohhh dat uitzicht 😍
    Heerlijke dag zo in het Magic Kingdom .
    Dat er nog maar heeeeellll veel mooie dagen mogen bijkomen 👍👍👍
    Tot morgen !

9. Zo'n upgrade wil ik ook wel eens, volgende keer moet ik mss toch eens met Delta ;-)

Je bent al heerlijk aan het genieten 'Disney-style' en wat een prachtige platen lever je weer af, mn complimenten !!!

Tot morgen !

10. Dat zijn 2 superdagen al, met heerlijke upgrades. Jammer van de auto!