zaterdag 5 november 2016

En toen…

Was het weer zover.

Al sinds 1976 heb ik verkondigd dat ik later als ik groot ben naar Amerika zou gaan en wel naar Walt Disney World. Vooral de monorail had een grote aantrekkingskracht op mij. Wie herinnert zich die grote kartonnen borden niet in elk reisbureau met de bol van Epcot en de monorail op de voorgrond niet? Dat was vroeger.

Anno 2016 kan ik zeggen dat ik mijn kinderdroom heb waargemaakt en sinds 1989 regelmatig in de USA ben te vinden.

En zo sta ik aan de voor avond van weer een vakantie in Florida. Gezellig met mijn reismaatje Kim hebben we weer een fantastisch maar erg druk programma. Daar heb je ook vakantie voor.

Maandag vertrekken we om 9.30 richting JFK New York. Dan vliegen we door naar Orlando waar we om 7.00 uur ‘s avonds aankomen. We hopen een mooi koets uit te mogen kiezen. En ja ook wij hebben gebruikt gemaakt van een bug in het computerprogramma van National waardoor we een dikke wagen kunnen huren voor nog geen 200 euro geloof ik.

We hebben direct een eetdate met 1 van onze Amerikaanse vrienden. Zal waarschijnlijk Denny’s worden…..een begrip!

Hieronder een globaal overzicht van ons programma:

7-12 november: Animal Kingdom Lodge Walt Disney World

rwvwdw123456

Met dit uitzicht hopelijk

602436_139_z

Tussendoor hebben we nog een trainer for a day in Seaworld.

12-15 november: We beginnen eerst in Fort Lauderdale waar we o.a. een bezoek brengen aan de Gator boys, Everglades, Miami Sea-aquarium, lion safari. We rijden dan weer naar boven en hebben een overnachting in Vero Beach. Voordat we dan terugrijden naar Orlando gaan we nog ff naar Brevard Zoo.

Dan terug in Orlando verblijven we in een suite restaurant en gaan heerlijk genieten van alles wat deze stad te bieden heeft. Een ontmoeting met Lemur apen staat op het programma(I like to move it, move it) Universal studios , shoppen, Thanksgiving vieren bij Amerikanen thuis, Busch en hoe heet dat andere park nou? Ehh peins peins pieker pieker….Seaworld!!!!

Genoeg nieuwe coasters zijn er te doen dus dat komt helemaal goed. Het volgende blog zal verschijnen vanuit Amerika denk ik.

Tot dan..

9 opmerkingen:

  1. Heerlijk hoor, het is zover, heel veel plezier en lekker genieten van jullie reis. En wie weet hebben de collega's van Kim nog een verrassing in petto.

    Gr. Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit jullie programma! En wij zien elkaar in Florida😃

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi programma! Dat wordt weer genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Genoeg afwisseling weer. Goede reis en veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk programma, ben benieuwd naar de verslagen.
    Heel veel plezier en goede reis morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er weer top uit.
    Alvast een hele goede reis, wij zitten klaar om van jullie avonturen mee te genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooohh het is nu echt bijna zo ver 😀😀
    Wat staan er leuke dingen op de planning ..ik kijk er naar uit om met jullie mee te reizen via de blog 👍
    Lieverd een hele goede reis morgen x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gaaf Heleen, ben benieuwd naar jullie verhalen . Alvast een hele goede reis en maar er weer een top vakantie van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat weer een lekker vol programma, heel veel plezier gewenst. Komt goed volgens mij :)

    BeantwoordenVerwijderen